Raimonds

Aizsāka 666 

Re: Raimonds
28.04.2009 15:40
Es te par to, ka no secinājumiem par vīriešu un sieviešu atsķirībām 50 gēnos nonāk pie hetero un homosex atsķīrībām. . kā vidējam latvietim manipulētajam izskaidrot, kur ir melu pamats?
Re: Raimonds
28.04.2009 18:16
Ai, vienalga, tās neinteresantas ziņas. man labāk patika par latviešu gēnu.
But then again - un kāpēc nevarētu būt izmaiņas 50 gēnos par to atbildīas?
Re: Raimonds
28.04.2009 19:52
:) kur nez shie geeni atrodas un kaa videeejais pilsonis lasa zinju
50 geeni atrast, zinaatnieki .... univesrsitaate atskjiriibas orientaacijaa!!!???

manupraat uz nezinaashanu balstiita manipulaacija
Re: Raimonds
28.04.2009 20:49
saulīt, vidējam pilsonim ne silts ne auxts būs ja tu sāksi viņiem gēnu lokalizāciju klāstīt - liela daļa jau uz 11 hromosomas īsā pleca atbirs. Un to pētījumu es neesmu lasījusi, bet zinu ka tajā virzienā ir daudz darīts.
Teikšu tika ka žurnālisti bieži vien pētījumu rezultātus interpretē pa savam un tā, ka citreiz mati ceļas stāvus lasot.
Re: Raimonds
28.04.2009 23:15
http://www.encyclopedia.com/doc/1O27-villain.html
http://www.google.lv/search?hl=lv&q=Eric+Villain+sexual+identity&btnG=Google+mekl%C4%93%C5%A1ana&meta=&aq=f&oq=

http://www.iecava.com/2007/06/25/seksuala-piederiba-nav-iegriba

..Kalifornijas zinātnieki...dzimuma piederība .. ģenētiskajā līmenī .. Reuters.... atklājums ... atrast atbildi ....indivīda bioloģijā jau pirms dzimšanas ...Losandželosas universitāte...ģenētikas profesors Ēriks Vileins... pelēm identificēti 54 gēni.... kuri izskaidro, kādēļ sieviešu un vīriešu smadzenes izskatās un darbojas dažādi.

...vīriešu un sieviešu smadzenes atšķiras gan anatomiski, gan funkcionāli....plāno noteikt katra identificētā gēna lomu.... kādēļ, par spīti anatomijai, mēs jūtam piederību noteiktam dzimumam...ka hormoni vien nespēj izskaidrot atšķirības starp sieviešu un vīriešu smadzenēm.....vieglāk noteikt ar ģenitāliju deformācijām piedzimuša mazuļa dzimumu...

izcils paraugs, ka manipuleet ar informaaciju.
Re: Raimonds
04.05.2009 22:23
Bez politkorektuma
46XX un 46XY atšķiras ar X vai Y hromosomu. 54 atšķirīgie gēni, kas atšķir vīrieti no sievietes, atrodas nekur citur, kā tajā atsķirīgajā X vai Y hromosomā.
Bet tas nekādā veidā nepaska neko par to, kā vīrietis atškiras no virieša un sieviete atšķiras no sievietes. Pilnīgi neko. Raksts ekspluatē lasītāja nezināšanu un ar atsevisķiem uzsvariem, sajaucot terminus dazadas kominācijās, maldina. ( Kalifornija, zinātnieki, atklājums, teorija, fizioloģija, speciālisti, dzimuma piederība, ģenētiskais līmenis, Reuters, atklājums, cilvēce, atrast atbildi, dzimuma identitāte, indivīda bioloģija, individuālais genoms, dažādas izmaiņas, ģenētikas profesors, 54 gēni, vīriešu un sieviešu smadzenes, identificētais gēns, transseksualitāte, estrogēns, testosterona, hormoni, praktiska nozīme, vieglāk noteikt, nopietnāki gadījumi.)
http://www.neslimo.lv/client/product_ guest_doc_data.php?doc_id=1327
Re: Raimonds
04.05.2009 23:10
bibī... nu tagad man ir skaidrs ka no ģenētikas tu rubī precīzi neko. ar šo te: 46XX un 46XY atšķiras ar X vai Y hromosomu. 54 atšķirīgie gēni, kas atšķir vīrieti no sievietes, atrodas nekur citur, kā tajā atsķirīgajā X vai Y hromosomā. :D
Par šo tēmu labāk vairāk nerunā, iebrauksi atkal auzās :D
Re: Raimonds
04.05.2009 23:26
Nu un kas tad ir nepareizi? Manuprāt iecavacom raksts ir izcils teiksim netīši sagrozītas informācijas paraugs.
Un tātad - ja Kalifornijas zinatnieki saka, ka viņi ir atraduši veselus 54 gēnus, kas atšķir vīriešu dizmumu no sieviešu, tad kur tad tie gēni ir ( vai varētu būt, ja nu kas) - protams, ka tieši atsķirīgajā vīrieša Y hromosomā, vai ne? Kaut kas nav pareizi?

Tālāk - kādā viedā no šī ""atklājuma"" var nonākt pie secinājumiem par viena dzimuma indivīdu ģenētiskajām atšķirībām ? Manuprāt, nekādā! Ja atklājums būtu, kā atšķiras 2 viena dzimuma individi un kokrēta lokalizācijas vai lokalizācijas! Te arī kaut kas nav pariezi?

Tālāk seko šī raksta psiholoģiska puse - argumenti ir dažadu terminu jūklis, kuru izkārtojums norāda uz zinātnisko autoru nepašaubāmo kompetenci un viņu atklājuma nozīmību. Nekāda konkrēta atškirīgo gēnu lokalizācija un funkcijas, ko tie veic, nosaukta netiek.
Re: Raimonds
05.05.2009 13:52
Raimonds1 - neizplūdīšu paskaidrojumos - tikai padomā kas tajā genomā tik nav - polimorfismi, ekspresijas regulēšana, metilēšana utt, utjpr. Viņi tak tajā raxtā nemin ka Y hromosomu pētījuši?
______
Ojē, palasīju tiko to pētījumu. Raimond1, sorry, bet tu esi cirvis ģenētikā (un neiroģenētikā). Viņi runā par EKSPRESIJU smadzenēs. pričom tur X un Y hromosomas! Palasi pētījumu, pirms to apspriest - tur viss ir pareizi!

"Nekāda konkrēta atškirīgo gēnu lokalizācija un funkcijas, ko tie veic, nosaukta netiek" vēlreiz - vai normālam (lasi - neģenētiķim) kautko izteikt piemēram 6q21? tas par lokalizācijām. Bez tam - lielai daļai gēnu funkcijas vispār nav zināmas. Viņi pētījumā noteica nevis funkcijas, bet kuru gēnu expresija atšķiras.

Ja tu šādā veidā "pieej visam", tad demagogs tu esi riktīgi liels :D



Edited 1 time(s). Last edit at 05.05.2009 14:51 by Noela.
Re: Raimonds
05.05.2009 16:26
Nu vēl labāks piemērs ir ""Ilustrētā zinātne"" Nr.42 Maija numurs lpp.36 lpp. Viens vienīgs pozitīvisms, nekādu skaitļu un viss.

Protams, ka gēnu ekspresija XX ""disomijai"", kas ģenētiski ir sieviete - atšķiras. Tāpat kā šim supevīrietim divas YY - .usmleforum.com/files/forum/2006/1/136128.php
Bet es te rakstīju par iecavacom šedevru. Kas tā vien ņirb no augšminētajiem kompetenci apliecinošajiem vārdiem.
---------------
Žurnāla piemērs ir vēl labāks. Vēlreiz atkārtošu - stāsts ir par to, ko no izlasītā secinās vidējais patērētājs.
Re: Raimonds
21.07.2009 14:14
http://isec.gov.lv/eksameni/info.shtml
http://isec.gov.lv/eksameni/uzdevumi/2009/vidussk/fizika_12kl_2009.pdf
skolniekiem un vecākiem var rasties maldīgs priekšstats, ka
1. Enerģētika nav nekāda prioritāte un visādi masas, paātrinājuma, potenciālās enerģijas, siltuma dzinēji, Karno cikls, Oma likums nav pārāk svarīgi.
2. Eksāmena uzdevumus var sastādīt pavirši un bezatbildīgi.
3. Var pieļaut tikai 2 sarežģītības pakāpes - maksimāli primtīvo un pārspīlēti ekstravaganto, braši izlaižot iespējas novērtēt vidējas, labas, ļoti labas un teicamas zināšanas.
4. Uzdevumiem nav obligāti jābūt saistītiem ar praktiskiem, noderīgiem ikdienas procesus skaidrojošiem un pamatprincipus izpratni veicinošiem uzdevumiem. Cik enerģijas satur HESa baseins, kāpēc dīzelis ir efektīvāks par benzīna dzinēju, kas ir griezes moments, paātrinājums, siltuma dzinēja efektivitāte - ta kam tas vajadzīgs!!!
5. Uzdevumu atrautība no reālās dzīves nav nekāds trūkums un nemaz neatbaida no mācību priekšmeta apgūšanas un intereses zuduma.
bla-bla-bla
Re: Raimonds
21.07.2009 14:38
Raimond!
Nezinu, kas esi un kur esi. Nezinu no kurienes Tev jāatgriežās vai arī nav jāatgriežās. Bet, saki, man, vai tiešām ir pienācis brīdis braukt prom no LV. Nav darba ne man, ne vīram. Abi bijām ļoti stabilos valsts darbos, kas dienas laikā nekļuva stabili. Abi esam 40- gadnieki, vai ir jēga kaut kur... nezin kur kulties? Angļu valodas zināšanas nu tādas pašvakas, specialitātes...tādas točna nebūs vajadzīgas nekur.
Re: Raimonds
21.07.2009 14:50
Kādos darbos? Zeme ir? Lauki radiem ir? Krīzes centra telefons ir?

Pie temas par eksāmeniem - nu nevar tā sačakarēt izglītības sistēmu. Paskatieties, cik vispār tos eksāmenus liek!
Re: Raimonds
16.02.2010 09:25
http://www.delfi.lv/news/national/politics/no-vid-nopludis-apjomigs-daudzums-dokumentu.d?id=29920705

http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/304162-nopludinatos_datus_varot_izmantot_noziedzigam_darbibam

Turpinājums vispārējam po un lu-lu uz tehnisko komeptenci. Balkus kāda premjera megavatam 10 gados mājsaimniecībā, kādas citas personas naftas ieskaitīšanai ogļhidrātos un nesen Latvijas Avīzes 10.februāra 7.lpp. minētajai 1 megavatstundai no 500 hektāriem biomasas un totālai mediju ignorancei par šām kļūdām nu mums ir ienācies variants ar datora kasti, no kuras pumpejot datus, to apjomu, darbības laiku un piekļuves drošību tā īpaši neviens nekontrolē.
Re: Raimonds
22.04.2010 08:27
Bija labi
Re: Raimonds
04.05.2010 15:55
Interesanti, vai tagad pīpēšanu, sevišķi elektronisko cigarešu nikotīna atkarības ieviešanu tīņu vidū varēs kritizēt politkorektuma apsvērumu dēļ? :)

http://www.diena.lv/lat/politics/hot/nigeriesu-uznemejam-ar-bundula-atvainosanos-ir-par-maz?comments=1

Nigēriešu izcelsmes britu uzņēmējs Kelelči Kenedijs Okorī - īpašnieks divu zīmolu elektroniskajām cigaretēm.

Electronic cigarettes unsafe, linked to cancer ****
http://www.msnbc.msn.com/id/32088790/ns/health-addictions/

VAI TO TAGAD DRĪKSTĒS APSPRIEST?

****The Food and Drug Administration said testing of products from two leading electronic cigarette makers turned up several toxic chemicals, including a key ingredient in antifreeze. FDA scientists said they tested 19 varieties of cigarettes, many of which contained fruit and candy flavors.

Public health advocates have complained the products are marketed toward young people and can serve as a "gateway" to tobacco smoking. Because electronic cigarettes are not covered by federal tobacco laws, they are often easier for young people to purchase
Re: Raimonds
07.05.2010 09:25
Pareizās grupas un to ideoloģija, kam būs līdzināties vai pieņemt un godāt var būt dažādas. Viena no tām ir proletāriešu, darītāju, praktiķu, vienkāršo cilvēku grupa. Kaut kādas tur mācības un uzspiestas zināšanas ir nicināmas, stundās jābūt šovam, interesanti un nemaz nav jāpiepūlas un jādomā un, ja grupa ir pietiekami liela un ietekmīga, tad agri vai vēlu tāda atmosfēra valda visās stundās, kur kaut nedaudz jāpiepūlas un jāpadomā. Visādi tur īpatnējie, gudrīši un skolotāji - sava priekšmeta entuziasti tiek nicināti un parasti agri vai vēlu grupas spiediena rezultāta mācību procesus vada samierinājušies konformisti. Vēl ir visādas elitārās grupas, kur jābūt visādiem materiāliem atribūtiem, šikām drēbēm, telefoniem, krutu ceļojumu piedzīvojumiem utt. Kaut kāds protests pret pastāvošo iekārtu. parasti tiek demonstrēts ar visādiem viegli komercializējamiem arējiem atribūtiem - frizūru, īpašu ģērbšanas stilu, uzvedību, dažādu legālu un nelegālu substanču lietošanu utt.
Kopēja iezīme ir nemainīga sava krutuma un pārākuma nemītīga aktualizēšana. Bļaustīšanās, izlēcēju apsaukāšana, draudēšana, iekaustīšana un tamlīdzīgi. Viss, kas apdraud šo vērtību sistēmu, piemēram, tas, ka kāds varētu tikt vērtēts pēc citiem kritērijiem, tiek visādi noniecināts. Nekāds tur savrupais, gudrītis, sportists vai mākslinieks nav viņējais un basta.
Šādu sabiedrību interesē, kas tie tādi, kas nedomā pareizi un nepieņem pareizās vērtības. Tāpēc šādiem indivīdiem liela daļa skolas laika paiet diskomfortā, lai tik tie neiedomātos kaut ko pierādāmu sasniegt un graut pastāvošo vērtību sistēmu. Laiku pa laikam sistēmai pātari gan nojūk, tekstiņi un pekstņi publiskojas vai kāds no brīvdomīgajiem tiek pārāk smagi piekauts vai nosists vai pats nostrādā kaut ko briesmīgu, taču sistēmiskās problēmas atrastas netiek, ir pāris vainīgie, no kuriem ar izteiktu sašutinājumu perfektā sabiedrība novēršas, jo tie nav jutuši smalko robežu, kas atšķir vajadzīgo ļaunumu sistēmas uzturēšanai no nevajadzīgiem pārspīlējumiem un devuši iespēju tās devalvācijai.

Šāda atmosfēra viedo ne tikai pieprasījumu pēc primitīvas domāšanas, primitīva patēriņa un primitīvām baudām, bet arī pie tā, ka uzpildījies ar savu pareizuma un krutuma apziņu latvietis vidējais, savēlējis frizūras un darītājus, pārmaksājot par neko, kredītos aizņemas liekus 4 miljardus un izčakarē visu valsts ekonomiku uz vairākiem gadiem. Tāpat šādas atmosfēras rezultāts ir cilvēktirdzniecība, totāls komformisms, gudrāko emigrācija un politiskais nihilisms. Nu nevajag normālā atmosfērā augošam pilsonim ne pierīties līdz baltajām pelītēm, ne noticēt labo onkuļu peļņas solījumiem bērnu auklīšu darbos, ne pāris gadus pēc skolas beigšanas konstatēt, ka neko jēdzīgu tā arī nav iemācījies, ka arī apliecināties ar visādām nevajadzīgām greznumlietām vai arī dzīšanos pēc varas.
Tāpec visāda klases apcelšanās nav vis neglīta pumpa uz sabiedrības gludā vaiga vai augsto domu pārņemtās pieres, bet gan likumsakarīgs tās spogulis.

Vērtēšanas kritērijs no skolas līmeņa, ka pareizais ir tas, kas domā tāpat, kā mēs un neizlec ar gudrību šajā piemērā ir skaidri saprotami pārvietojies uz jau pieauguša cilvēka lēmumiem. Tāpat skolas laika krutuma kritērijs - jaunākais mobilais, dators un tamlīdzīgi adekvātuma un pareizuma atribūti vēlāk transformējas pārdesmit tūkstošu kredītā džīpam vai plazmas tē vē, nevis ražošanas iekārtai vai apmācībai. Tāpēc šādas atmosfēras radītāji un komformistiski piekritēji patiesībā ir Latvijas ilgtermiņa attīstības bremzes, kas nodrošina aplamu vērtēšanas kritēriju agrīnu iesakņošanos, patēriņa kultūru un tautas lumpenizāciju.

Jautājums, kāpēc gudrie un labie neraujas pie varas arī ir pavisam vienkāršs tā visa kontekstā.
Hvz
Re: Raimonds
11.05.2010 05:21
Un pa ko ta balsos?Purni tie pat ,partijas tik pamaina.
Nosaukumus.
BTW, citur public debts ir krietni lielaki % no GDP.
Hvz
Re: Raimonds
11.05.2010 05:24
Virs 50% problematikso debitoru ir augstaka izglitiba un vairak ka 5 dazadi kreditmaksajumi ik menesi.
Re: Raimonds
21.06.2010 14:27
Pārāk grūtais 2010.gada 9.klases matemātikas eksāmens.
Matemātikas eksāmens 9.klases skolniekiem sabiedrībā jau ir izraisījis visai karstus strīdus. Tas esot pārāk sarežģīts, labie skolnieki ar labām atzīmēm mācību gada laikā šajā eksāmenā esot saņēmuši tikai apmierinošas atzīmes, tie, kas matemātiku gada laikā it kā mācījušies sekmīgi, liela daļa eksāmenu nav nokārtojuši, eksāmena jautājumi esot pārāk sarežģīti, uzdevumu "knifiņi" neatbilstot skolas mācību vielai, kādam par šo eksāmenu un skolnieku maldināšanu esot jāuzņemas atbildība un tamlīdzīgi apgalvojumi. Daži apgalvo, ka reālam, praktiskam darbarūķim matemātika vispār neesot vajadzīga. Ministrija arī esot sabojājusi visu izglītības sistēmu - gan skolotājiem esot jāvergo par kapeikām, gan skolniekus nespējot motivēt mācīties, gan pats izglītības saturs ar gadiem kļūstot arvien stulbāks. Tā gan laikam esot arī ES un SVF griba - jo Vecajai Eiropai jau gudrus kalpus nevajagot! Galvenais, lai tie būtu čakli un daudz nerunātu pretī! Mazāk pārstāvētā pretējā puse gan apgalvo, ka nekas īpaši grūts jau tajā eksāmenā neesot prasīts, visas formulas esot priekšā uzrakstītas uz eksāmenu lapas, mācību stundās visa gada laikā vajagot mācīties, nevis stundās spēlēties ar mobilo telefonu un gurķoties, pirms laba laika nekādu formulu eksāmenā priekšā neesot bijis un uzdevumi esot bijuši daudz grūtāki. Ir arī tādi, kas atgādina, ka vispār jau skolās vajadzētu mācīt dažādu formulu un izteiksmju piemērošanu reālu uzdevumu risināšanai, nevis tikai rēķināt uzdevumus, kā neko neizsakošu skaitļu un formulu virkni vai apvilkt pareizo atbildi, un tad jau neesot ko brīnīties, ka nesanāk. Tāpat pieminēts, ka "labajās dabaszinību skolās" skaista interaktīva tāfele neko neatrisina, ja skolās nav intereses par mācībām un laba mācību darba. Ir arī pārmetumi skolotājiem, kuri neprotot mācīt un atrast individuālu pieeju katram skolniekam.

Tad nu intereses pēc atradu tos briesmīgos eksāmenu uzdevumus * un nedaudz parēķināju. No pirmā līdz desmitajam uzdevumam tiek prasīts atcerēties matemātikas pamatjautājumus - zināt kaut vai procentu aprēķināšanu, noapaļot skaili līdz simtdaļai vai atminēties ģeometrisku figūru īpašības. Skolniekam, kurš ir mācījies tie visi ir atbildāmi jautājumi. Skolniekam, kurš ir labi mācījies un gada laikā regulāri saņēmis labu atzīmi tie visi ir 100% atbildāmi jautājumi. Nākamie desmit jautājumi jau prasa pielietot zināšanas uzdevumu risināšanā, piemēram, izrēķināt 6% no 23 000, atņemt no kutera ātruma straumes ātrumu vai veikt darbības ar skaitļiem skolā mācīto matemātikas likumu robežās, piemēram, darbības ar kvadrātsaknēm, skaitļu pakāpēm vai vienkāršām varbūtības teorijas sakarībam ( ar uzdevumu lapas beigās sarakstītām formulām, kuras gan jāprot piemērot). Cik liela iespējamība, ka uzkritīs spēļu kauliņa viena skaldne, ja tās pavisam ir sešas, ko? Cik nulles jāraksta un kur komats jāliek, dalot skaitli ar 1000. Nu apmēram tā!

Tad nāk 5 trigonometrijas uzdevumi. Nu šī zinātne ir jāmācās, bet formulas taču joprojām ir priekšā. Varbūt tie vietējie pagastveči, kas tā lepojas ar no jauna iekārtotajiem dabaszinību kabinetiem un interaktīvajām tāfelēm varētu vienreiz noorganizēt no krāsota finiera gatavotus trijstūrus, apļus, trapeces, līnijas un tamlīdzīgus uzskates līdzekļus, lai tās leņķu, paralēlo līniju, līdzīgu trīsstūru un tamlīdzīgas lietas tomēr tiktu skaidras. Kopš neatminamiem laikiem aplim joprojām ir 360 grādi un 360 - 100 = 260 un punkti par to tiek ieskaitīti un sekmīga atzīme ir tuvāk. Daudzi, kuri to nesaprot no formulām, saprot no uzskates līdzekļiem. Kā un kur jāsaskata tās diviem trijstūriem līdzīgās vai kopējas malas, paralēlu taišņu krustošanās leņķi un tamlīdzīgi.

Tad nāk sarezģītākā daļa. Te nu ir jāprot tās sausās formulas izmantot, pielāgot reālam uzdevumam vai izdomāt citu, savu risinājumu un atrast atbildi. Un tomēr - vai tad tādi uzdevumi visu gadu nav jārisina, vismaz labajiem skolniekiem ar labo atzīmi gada beigās? Varbut tad tiktu kaut kā nekorekti apcelti tie ne tik labie un mīļā miera labad tiem labajiem neko tādu risināt neliek? Šī tiešām varētu būt mācību metodikas problēma, jo no teksta uzdevuma saprast kuru iksu kur jāliek, nozīmē tiešām pārvaldīt matemātikas instrumentus un tos lietot. Lai gan eksāmena sastādītāji paredzējuši dot punktus par jebkuru posmu, kas atbilst pieņemtajai stratēģijai, par jebkuru izteiksmi, kas atbilst risinājuma gaitai, var dabūt punktu vai maksimālo punktu skaitu - par savu risinājumu. Te arī varētu meklēt iespējas uzlabot metodiskos materiālus un mācību procesu, mācot meklēt vairākas pieejas uzdevuma risināšanai. Piemēram, uzdevums ar 30 lapām, kuras iedod katrai skolēnu grupai, kopā to skolēnu 25 un vienai grupai katram par lapu mazāk. Var akadēmiski pareizi ņemties ar iksiem un izteikt visus x un 25-x, iegūt vienādojumu, bet var arī apskatīties, ka skaitlis 30 dalās tikai un vienīgi ar 2,3,5,6,10,15 un kurus 2 saskaitot tad dabū 25? Un kuri 2 tad nāk viens aiz otra un atšķiras par 1? Pēc tam jau var arī formulas pielietot un atrisināt pareizi. Vai sistēma iedrošina uz saviem risinājumiem? Draugos domubiedru grupā, kurā jebkurš var uzdot jautājumu par neskaidriem uzdevumiem kaut kā nav manīti šādi uzdevumi, interesanti, kāpēc?

Labi, ka šis ir tikai 9.klases eksāmens, jo kaut kad jau sabiedrībai jāsaprot, ko zinām un ko protam (un ko pratīsim pēc 10 gadiem) un labāk, ka vēl ir pāris gadi laika pamācīties. Tas ir labāk, nekā trešdaļu studiju laika pirmajos kursos augstskolā mācīties skolas vielu un tas arī nākotnē palīdzēs saviem kredītiem rēķināt rigiboru, eiriboru un pereboru ** , biznesa iespējas un citus interesantus uzdevumus, kā arī labāk saprast 21.gadsimta realitātes. Matemātika tomēr ir indikators eksakto zināšanu līmenim sabiedrībā. Tā ir arī pamats fizikai un ķīmijai. Var arī veidot neatkarīgu izglītības kvalitātes sistēmu un interneta laikmetā - labus individuālus mācību materiālus, ja nu par pareiziem atzītie nenodrošina zināšanu apguvi. Anonīmie jebkuras idejas portālu kritiķi mierīgi varētu doties uz šķūnīti un dabā no finiera saveidot bezgala sarežgīto 7 punktu vērto otrās daļas 5.uzdevumu, atrast tajā trīsstūrus ar kopēju malu, piemērot Pitagora teorēmu diviem trīssturiem, izteikt kopējo malu, tikt pie kvadrātvienādojuma un visu jauki atrisināt. Un tad apdomāt, vai tomēr var to iemācīties vai ne vismaz 50% skolnieku. Ja paši neprotiet, tad varbūt draugi, ar kuriem esat pazīstami, prot. Ja nu nē, tad nu neko. Protams, ja mācību metodikas dēļ šādi uzdevumi nav skolā mēģināti, tad ir, kā ir. Tāpēc jāsaprot, cik svarīgi ir savlaicīgi atgādināt sabiedrībai tās vispārējo zināšanu līmeni, spēju to novērtēt un uzlabot. Šodienas eksāmena licēji pēc gadiem 5-10 taču kaut ko gribēs darīt arī valsts labā! Ar kādam pamatzināšanām un cik labi viņi to spēs?
2.daļas 6.uzdevums.
Konkursā „Erudīts” piedalījās astotās un devītās klases skolēni. Katra klase darba noformēšanai saņēma 30 papīra loksnes. Katrs astotās klases skolēns saņēma par 1 loksni mazāk nekā katrs devītās klases skolēns. Kopā 25 skolnieki. (10 punkti)
Lokšņu skaita apzīmēšana katram 9.klases skolēnam – 1 p.
Skolēnu skaita izteiksmes 8. un 9.klasei uzrakstīšana – 2 p.
Vienādojuma sastādīšana – 1 p.
Saucēju vienādošana un kvadrātvienādojuma iegūšana – 2 p.
Kvadrātvienādojuma atrisināšana – 2 p.
Nederīgās saknes atmešana – 1 p.
Otra prasītā lieluma aprēķināšana – 1 p.
x skolnieki 8.klasē (25-x)skolnieki 9.klasē, jo kopā 25 skolnieki
30/x loksnes katram 8.klases skolniekam, 30/(25-x) loksnes katram 9.klases skolniekam
katrs 8.klases skolnieks saņem par 1 loksni mazāk 30/x = 30/(25-x) -1
Labajā izteiksmes pusē vieninieku uzrakstam kā (25-x)/(25-x) un tad 30/x = (30-(25-x))/(25-x) tālāk
30/x = (5 + x)/(25 - x) sareizinam krustiski un dabū kvadrātvienādojumu x kvadrātā + 35x -750 =0
no tā x=15 15 skolnieki 8 klasē, tad 25 - 15 = 10 skolnieki 9.klasē, 30/15 = 2lapas un 30/10 = 3lapas


2.daļa 1. uzdevums. 1/2 reiz (4x +1/2) + x reiz (x-5) = (x-1/2) reiz ( x + 1/2)
Abu iekavu atvēršana vienādojuma kreisajā pusē - 1 p.Iekavu atvēršana vienādojuma labajā pusē - 1 p.
Izteiksmju vienkāršošana - 1 p.Vienādojuma saknes aprēķināšana - 1 p.
1/2 reiz (4x +1/2) + x reiz (x-5) = (x-1/2) reiz ( x + 1/2)
lai tiku vaļā no tām daļām, reizinām visu, ko var ar 2. Ja reizina atsevišķus saskaitāmos, tad jareizina katrs ar 2, ja reizināmos - tad reiz 2 un viss. 2 reiz 1/2 sanāk 1.
4x + 1/2 + 2x reiz (x - 5) = (2x -1) reiz (x + 1/2) vēl tur tā 1/2 traucē, atkal reizinām visu ar 2.
8x + 1 + 4x kvadrātā - 20x = (2x-1) reiz (2x - 1) jo reizinātiem reizina tikai 1 no reizinātājiem, nevis abus.
4x kvadrātā + 1 - 12x = 4x kvadrātā + 2x - 2x - 1 Te tie 4x kvadrātā abās pusēs noīsinās un 2x -2x arī.
-12x + 1 = -1 un x = 1/6
Pārbaudam. 1/2 reiz (4/6 + 1/2) + 1/6 reiz (1/6 - 5) = (1/6 - 1/2) reiz (1/6 + 1/2)
4/12 + 1/4 + 1/36 - 5/6 = 1/36 + 1/12 - 1/12 - 1/4
1/36 abas pusēs nostrīpo, un 1/12 - 1/12 arī, sanāk 1/3 + 1/4 - 5/6 = -1/4 un 1/3 + 1/2 - 5/6 = 0
tā kā 1/3 = 2/6 un 1/2 = 3/6 tad 2/6 + 3/6 - 5/6 = 0 un 5/6 - 5/6 = 0

5. uzdevums (7 punkti) Dots četrstūris AB CD. Zināms, ka trijstūris ABC ir vienādmalu trijstūris, AD = DC, AC perpendikulārs BD , AB=10 cm un OD=12 cm. Vienādmalu trijstūra malas AC garuma noteikšana – 1 p. Vienādmalu trijstūra nogriežņa AO vai OC garuma aprēķināšana – 1 p. AD vai DC garuma aprēķināšana – 2 p. ABCD perimetra aprēķināšana – 1 p. Simetrijas ass uzrakstīšana – 1 p. Simetriskā punkta atlikšana – 1 p.
Ņemam lapu un piesedzam apakšējo ACD trīsstūri, lai nejauc galvu. Mums ir vienādmalu trīssturis, kura viena mala ir 10centimetri. Tātad AB = BC = AC = 10centimetri. 1 punkts. Ja AC perpendikulars BD, tad AOC un BOC ir taisni leņķi un AC dala uz pusēm un AO= CO = 5 centimetri. 1 punkts.
Ņemam lapu nost un redzam trīsstūri AOD, kuram viena mala ir 5centimetri ( puse no AC) un otra mala ir 12 centimetri.
Pēc Pitagora teorēmas - 12 kvadrātā plus 5 kvadrātā = OD kvadrātā, tad OD ir kvadrātsakne no 169 un ir 13 centimetri. 2punkti. Un tā tālak - 7 punkti.
Re: Raimonds
26.09.2010 21:45
http://www.reuters.com/article/idUSTRE68M3H220100923
piektā daļa homosex un bisex ir HIV un puse nezina! Par spīti demokrātijai, geju laulībām un tā. Lielākā daļa inficeto ir afroamerikāņi, par spīti cīņai pret diskrimināciju, rasismu un tā! demokrātija.
Re: Raimonds
26.09.2010 21:48
...un kāda daļa hetero ir HIV?....
Re: Raimonds
26.09.2010 21:59
noteikti ne 20%. Latvijai vajadzētu izdarīt secinājumus. Paaugstinata riska uzvedība un pārprasts politkorektums rada veselības problēmas. Spiediens uz vecunma cenzu arī.
Re: Raimonds
26.09.2010 22:37
...nu, arii afroamerikaanju mums nav visai daudz...
Re: Raimonds
27.09.2010 11:44
vēl vien homofobs un zinātājs, kā sabiedrībai riktēt smadzenes un lemt, kam ar ko gulēt. paldies Dievam, ka vairs neesi psihiatrs. pēdējā laikā vērojama jauka parādība, ka no psihiatrijas aizplūst poroblemātiskie (es te biju politkorekta).

pilnīgi noteikti cilvēks bez savas privātās dzīves, droši vien izvairās no sievietēm. tie klāj baigos palagus un sūdzas par aplamo pasauli.



Edited 1 time(s). Last edit at 27.09.2010 11:45 by Runcene.
Re: Raimonds
27.09.2010 13:53
Politkorektais imūndeficīts.

Nesen Reuters izplatīja ziņu*, ka ASV pētījumā par HIV (AIDS izraisošā vīrusa infekciju) homoseksuāliem un biseksuāliem cilvēkiem atklāti visai satraucoši fakti - gandrīz piektā daļa (19%) divdesmit vienas ASV lielākās pilsētas geju un biseksuāļu ir inficēti ar HIV vīrusu un gandrīz puse no viņiem to nezina. 28% afroamerikāņu, 19% spāņu izcelsmes un 16% balto cilvēku ir inficēti un pie tam 59% afroamerikāņu, 46% spāņu izcelsmes un 26% balto nezina par to, ka ir inficēti, tāpat geju un biseksuāļu vecuma grupā no 18-29 gadiem 63% to nezina un 37% grupā virs 30 gadiem arī nezina.
ASV speciālistus satrauc šie skaitļi, tiek pieminēta pat epidēmija, ārstēšanas un profilakses efektivitāte šādos apstākļos, riskantas uzvedības nozīme un sabiedrības un geju kopienas sadarbības trūkums. Ja inficētie nezina, ka ir inficēti, tie nesaņem zāles, bieži maina partnerus, piekopj gadījuma sakarus un ir daudz lielāka iespējamība, ka inficē citus, sevišķi grupās ar biežu partneru maiņu un biseksuāļi ir paaugstināta riska inficēšanās iespēja arī heteroseksuālajai sabiedrības daļai.
Latvijā emocionālas diskusijas par geju tiesībām, praida gājieniem, sabiedrības attieksmi, konflikti, skandāli un simtiem komentu portālos par šīm tēmām ir ierasta parādība. Mediji reizēm audzina sabiedrību būt tolerantiem, taču šī ziņa laikam nepelna atsevišķu sižetu, bet kā titru rindiņa dažas sekundes ir redzama ekrānā un viss un tas jau gan nav īsti pareizi. Ko tad īsti vajadzētu saprast vidējam Latvijas patērētājam? Laikam jau to, ka šāda inficēto koncentrācija šajā sabiedrības daļā ir tiešas sekas seksuāli riskantai uzvedibai, biežai partneru maiņai, cilvēku bezatbildibai pret savu un citu cilvēku veselību un arī to, ka geju attiecību legalizācija, iecietība, tolerance un politkorektums NERISINA cilvēku individuālas bezatbildības problēmu un apdraud visu sabiedrību. Pilsētā apmaldījies lauku puisis vai meitene ar daudz lielāku varbūtību var iegūt HIV infekciju, ja viņu partneri kaut kādā attiecību samezglojumu brīdī ir bijuši attiecībās ar biseksuālu nevis heteroseksuālu parteri, nekā paliekot savos laukos un daudzmaz noslēgtā vidē attīstot un kopjot savas attiecības, lai nu kādas tās būtu. Vai mediju vidē geju un biseksuāļu riskantas uzvedības skaitļos izmērāmie rezultāti tiks apspriesti, vai politkorekti aizmirsti? Vai skolās blakus iecietības, cilvēka tiesību un minoritāšu problēmu skaidrojumiem parādīsies pavisam vienkārša informācija - šajā grupā HIV inficēto ir vairāk, kā vidēji sabiedrībā un tā iemesls ir seksuāli riskanta uzvedība. Pamācoši ir tas, ka deklarētās geju, biseksuāļu un afroamerikāņu tiesības un šo grupu nediskriminācija šoreiz nav līdzējušas šīm pašām grupām uzlabot savas dzīves kvalitāti. Jūtoties brīvi un demokrātiski, bet ne pārāk domājot par saviem lēmumiem, šīs sabiedribas grupas ir sev kaitējušas, ja jau katrs piektais ir inficēts un vairāk kā puse afroamerikāņu to pat nezina.
Šī ir iespēja mācīties no CITU kļūdām. Ir Reuters ziņas, ir atzītu speciālistu skaitļi un secinājumi ir diezgan vienkārši, ja vien, protams, tos nenomāc visuresošā politkorektuma migla. Mums kā mazai valstij krīzē ir vēl vien problēma, par ko padomāt - kā samazināt cilvēku inficēšanās risku ar bīstamu vīrusu. Mēs taču to varam!

*http://www.reuters.com/article/idUSTRE68M3H220100923

Problēmatiska ir vide, kurā cilvēki nezina savu statusu.
Re: Raimonds
27.09.2010 16:31
...kkā līdz shim netiku maniijusi, ka kaads sleeptu, ka homo biezhaak ir HIV neesaataaji... bet ja nu jaaapkaro, tad nedroshss sex, ne homo... un nedroshs sex jau nav tikai homo privileegjija...
Re: Raimonds
27.09.2010 20:22
neviens nav testējis 100% visus homo un 100% visus hetero. homo vairāk raizējas par savu veselību, viņiem R. Eiropā ir savi centri utt. hetero afroamīši dzīvo kopienās, kur visi pieder visiem, tāpat latīno. nezinu gan, kā tur ar HIV, bet viss pārējais tur ir pēc pilnas progr. taču nav dzirdēts, ka viņi apmeklētu ārstus. dienesti vnk izņem bērnus, un viss.

un vajag iecietības mācību, jā... "lauku sētas" celibāta sludinātāji ir tiešām tas, kas mums vēl trūkst. ne jau tur problēmai saknes aug.
Re: Raimonds
28.09.2010 00:40
Jā, forši! Man problēmas ir daudz aktuālākas, mašīnas dzinējs sāka rīt eļļu... :(
Re: Raimonds
29.09.2010 21:17
Vispārējais slimību izcelšanas mehānisms ir tāds - ir faktori kas veicina un kas kavē vai novērš slimības attīstību. HIV (AIDS) sākotnēji izraisa kontakts ar vīrusa nēsatāju un pēc tam ir svarīgs laiks, kādā tiek uzsākta medikamentu lietošana.
http://www.reuters.com/article/idCNN231562372010 0923
Piemēram, ikgadējas vai reizi pusgadā vai ik pa 3 mēnešiem veiktas analīzes un sekojoša terapija noteikti samazina inficēšanas iespēju.
Taču, pirms inficēšans vai tās iespējamība vispar ir notikusi, ir individuāli, sabiedriski, psiholoģiski procesi, kas tieši ietekmē to, vai notiek riskanta uzvedība, vai ne.
Piemēram, lepnums (pride), neatkarība, savas brīvas izvēles atzīšana, uzticēsanas pieprasīšana(un prezervativa nelietošana), sevis apliecināāna ar biežu partneru maiņu vai regulāru atpūtu vieglākā vai smagākā šmigā, dūmā vai ripu kaifa var būt komplektā ar bezatbildīgu, jautru, priecīgu (gay) psiholoģisku domāšanas un uzvedibas komplektu. Šis sabiedriski, politkorekti, psiholoģiskais kokteilis arī nosaka to, ka notiek inficēšanās.
"izglītojošo" pride aktīvistu stāstos šī tematikā tiek apieta vai arī stāstīta garāmejot, nepilnīgi un pavirši.
Tādējādi sabiedriskie, politiskie un psiholoģiskie fenomeni var tikt aprakstīti kā HIV(AIDS) infekcijas un tad arī slimības attīstibas patoģenēzes mehānismi. Piemēram, konstanta atrašanas kaifā* kā ļoti ietekmējošs faktors. Vai atkarība no autoritātēm. Savu patstāvīgu domu trūkums. Viegla paļaušanās citu viedoklim.Psihologiskas projekcijas, drošas uzvedības racionalizācija par uzticības jautājumu.Un tā tālāk.Šie faktori ir tikpat svarīgi, kā medicīniski pareiza terapija. Jo, ja šie faktori nav, iespējams vīrusa arī nav un nekāda terapija nav vajadzīga.

Tā kā pētījuma ir lielai daļai pētījamo pirmo reizi mūžā uzstādīta HIV infekcijas diagnoze un liela daļa to nezina, sevisķi jaunie, tad šīs tendences, fakti, skaarības notiekti ir izmantojamas ka materiāls, par ko padomāt.
Tad, kad advancētie tolerences, iecietības un demokrātijas gaismneši medijos, skolās un sabiedrībā atpalikušajiem homofobiem skaidro, cik un kādas kuram ir tiesības izvelēties kur un ar ko, tie aizmirst piebilst vienu lietu - šai sabiedrības grupai ir raksturīgs īpaši augsts inficēšanas risks, jo partneri un partneres tiek bieži mainīti, HIV testus neveic un bezatbildīgi inficē citus cilvēkus. Tādējadi šie informētāji arī ir riska faktors.
* pat ne venozo narkotiku lietošanas dēļ, bet to iedarbības dēļ uz uzvedību un domāšanu
Autors:

Jūsu e-pasta adrese:


Tēmas nosaukums:


Surogātziņu novēršana:
Lūdzu izrēķiniet vienkārso matemātisko izteiksmi un ieraksties atbildi tam paredzētajā laukā. Tas ir lai novērstu automatizēto rīku iespeju rakstit ziņas forumā
Izteiksme: kāds ir rezultāts, ja 4 pieskaita 6?
Ziņa: