Kas ietekmē vīriešu seksualitātes veidošanos?
09.12.2018 23:10
Tā nu man interesē viss par un ap šo procesu. Kad un kā tas notiek? Esmu jaunais tēvs, tā kā vajadzētu izglītoties par šo tēmu.
Re: Kas ietekmē vīriešu seksualitātes veidošanos?
05.02.2019 12:20
Lielākoties jau tas notiek automātiski. Diez vai kāds vīrietim bērnībā speciāli māca: "Kad tu ieraugi skaistu meiteni, tev jāsasprindzinās, lai tur, lejā, notiktu kaut kāda muskuļu uzbriešana un tev jāgrib to meiteni skūpstīt un pēc tam darīt tā un šitā." Vienkārši kādu dienu cilvēks ir fakta priekšā, ka viņam ir reakcija uz to un šito, un nav reakcijas uz kaut ko citu.

Kāpēc šīs reakcijas izveidojas tieši tādas un kā izvairīties no novirzēm - par to vēl zinātnieki strīdas. Ģenētika, hormonālā vide mātes ķermenī. Daži zinātnieki spriež, ka jo vairāk ģimenē dēlu, jo lielāks risks katram nākošajam piedzimt mazliet nekorektā hormonālā vidē, jo mātei kā sievietei sāk pietrūkties vīrietim nepieciešamo hormonu, un tad varot būt risks, ka smadzenes izveidojas ar īpatnībām, kas var novest pie dzimuma piederības sajūtas vai seksualitātes īpatnībām.

Daži pamana seksuālo tieksmju iedīgļus jau agrā bērnībā, kad bērns uzvedas atšķirīgi saskarsmē ar to dzimumu, kas viņam nākotnē radīs seksuālās tieksmes. Te atkal neviens mazam puikam nemāca, kā viņam jājūtas un jāuzvedas saskarsmē ar meitenēm, un tomēr tā saskarsme jau diezgan agri veidojas atšķirīga. Pamēģini pats atcerēties pašu agrāko brīdi, kad sāka likties, ka meitenes ir kaut kādas "īpašas", pat pirms pubertātes vecuma. Ja labi pacentīsies, gan izdosies atcerēties kaut kādus kadrus, sajūtas, tieksmes, ko varbūt vēl nevar nosaukt par seksualitāti, jo "tas orgāns" vēl nereaģē, tomēr emocionāli un instinktu līmenī var piefiksēt, ka kaut kas uz to pusi jau sākas. Protams, daudz kas atkarīgs no tā, cik tālu bērnībā var atcerēties. Pavisam agrā vecumā mēs domājam mazāk vārdos, bet vairāk attēlos, emocijās. Man pašam pirmie kadri ir no kādu 4 gadu vecuma - kā tādi filmas kadri bez skaņas un bez vārdiem, vienkārši attēli, bet esmu pārbaudījis, ka tie ir patiesi un atbilst tā laika faktiem.

Daži spriež, ka seksualitātes attīstību ietekmē stereotipiskā audzināšana - rotaļlietu izvēle, stingra identificēšanās ar konkrētu dzimumu. Taču prakse rāda, ka tas ne vienmēr ir taisnība. Ja iedod meitenei un puikam lelli, tad meitene to lelli čubinās kā bērnu, bet puika sāks ar lellēm spēlēt kariņu vai kādu asa sižeta piedzīvojumu stāstu. Vai otrādi - meitene var automašīnas čubināt kā bēbīšus. Kā nu kuram iekšējā pasaule un liek, bez kādas mācīšanas. Protams, bērni visu špiko no pieaugušajiem, tomēr reizēm viņi paši izvēlas, ko un no kā špikot kaut kādu savu iemeslu un psiholoģisko īpatnību dēļ. Var jau piespiedu kārtā sūtīt puiku uz futbolu un kikboksu, taču kādu dienu puika var ņemt un pateikt, ka tas viņu neinteresē un viņš labāk gribētu spēlēt saksofonu. Tas gan reizēm neko nepasaka par seksualitāti, bet tikai par cilvēka psiholoģisko pusi - arī puikas var būt klusi, noslēgti, kautrīgi intelektuāļi, kam nepatīk agresija, karošana utt., un tomēr nav nekādu problēmu ar seksualitāti.

Protams, ir vērts pieturēties pie standartiem, jo tā dzīve ir sākotnēji vienkāršāka un bērnam sākumā ir vajadzīgs kāds stabils ietvars, lai izvairītos no pārlieku lielas izvēles radītā apjukuma. Taču esi uzmanīgs vērotājs, lai saprastu, kas un kāpēc dēlu interesē. Būtiski ir neuzspiest savu autoritāti principa pēc "man ir taisnība, jo es esmu vecāks, tāpēc negudrējies un dari, kā lieku!" Šādā veidā bērnu var gan pieradināt pie disciplīnas, gan arī iebiedēt tik tālu, ka viņš baidīsies runāt par daudzām nopietnām tēmām un sāks meklēt informāciju no citiem avotiem - klasesbiedriem, internetā utt. Uzliekot kaut kādus tabu bez precīzas iemeslu paskaidrošanas, var panākt pretējo efektu - aizliegtais auglis vienmēr ir saldāks (tāpēc daudzus vīriešus piesaista sievietes, kas nav viegli pieejamas un ir "jāiekaro").

Jo agrāk sākt runāt par nopietnām lietām, jo labāk, ja jau grib izaudzināt cilvēku ar patstāvīgu domāšanu. Protams, jāizvairās arī no pārāk daudz informācijas - atbildēt pēc iespējas precīzāk un īsāk tieši uz to, ko jautā, lai nemulsinātu un neizraisītu veselu jautājumu lavīnu. Taču arī te atkal daudz atkarīgs no dēla rakstura. Visi nav vienādi, smadzeņu bioķīmijā ir daudz nianšu, kā dēļ viens ir introvertāks, cits ekstrovertāks. Viens būs gatavs jebkurā laikā runāt par jebkuru tēmu un uzdot daudz jautājumu un prātot, kas un kāpēc notiek. Citam bērnam atkal visi padomi "pa vienu ausi iekšā, pa otru - ārā" vai arī izraisa pretrreakciju "beidz tu mani kontrolēt", un ir jāatrod kopīga valoda un pareizais laiks sarunām par nopietnām tēmām.

Jārēķinās, ka jebkurā gadījumā būs jautājumi, par kuriem pusaudzis kautrēsies runāt atklāti un meklēs informāciju patstāvīgi, tāpēc ir svarīgi iemācīt viņam atšķirt uzticamus avotus no "dzeltenās preses" un pseidozinātnes, kopīgi lietojot internetu un paskaidrojot, kam un kāpēc var / nevar uzticēties, un galu galā - ka nekam nevar 100% uzticēties un vienmēr vajadzīga kritiskā domāšana un savas pieredzes novērtēšana, tai pat laikā nepaļaujoties tikai uz savu pieredzi, bet mācoties arī no svešām kļūdām.

Nu kaut kā tā. Un, protams, neuztver visu šeit teikto kā patiesību, bet pārbaudi citos informācijas avotos :)
Autors:

Jūsu e-pasta adrese:


Tēmas nosaukums:


Surogātziņu novēršana:
Lūdzu izrēķiniet vienkārso matemātisko izteiksmi un ieraksties atbildi tam paredzētajā laukā. Tas ir lai novērstu automatizēto rīku iespeju rakstit ziņas forumā
Izteiksme: kāds ir rezultāts, ja 8 pieskaita 22?
Ziņa: