Ir loti interesanta psihologes Margaretas Singeres gramata "Culti mûsu vidû" (Cults in our Midst). Vina ir plasi pazistama psihologe ipasi ir petijusi ka notiek "smadzenu skalosanu" (brainwashing, Mind control). Luk, kas ir rakstits vinas gramata par atmosferu, kas ir nepieciesama, lai butu iespejama smadzenu skalosana:
1. Persona ir jatur nezina par to, kas faktiski notiek. LA ne pirms kursiem, ne kursu laika neskaidro, ka notiek personas transformacija. Viss kursu saturs ir viens liels noslepums un pat kursu laika cilveks isti nesaprot, kas ar vinu notiek. Pazistu cilveku, kas izgaja visus tris limenus, bet pec tam gaja otreiz, lai saprastu, kas ar vinu notika pirmo reizi. Nesaprata, bet tagad turas no tas iestades pa gabalu.
2. Kontrole pâr cilvçka sociâlo un fizisko vidi – îpaði kontrole pâr cilvçka laiku. Ar daþâdu metoþu palîdzîbu dalîbnieki tiek pastâvîgi nodarbinâti tâ, lai tie visu laiku domâtu par savu grupu un tâs saturu visas dienas garumâ. LA kursi iet no agra rîta lîdz vçlai naktij (daþkârt lîdz pat vieniem, diviem naktî). Îpaði spçcîgi tas izpauþas otrajâ lîmenî, kur ðâdi tiek pavadîtas 5 dienas pçc kârtas. Gulçðanai parasti atliek ne vairâk kâ 6 stundas. Cilvçks ðo dienu laikâ faktiski kontaktçjas tikai ar savas grupas dalîbniekiem, bet ne ar cilvçkiem no savas ikdienas dzîves. Kavçt nodarbîbu sâkumu nedrîkst – kavçjuma gadîjumâ dalîbnieks tiek skarbi pazemots un izòirgts.
3. Sistemâtiski tiek radîta cilvçka bezspçcîbas sajûta. Pirmkârt, tas tiek panâkts noðíirot cilvçku no viòa parastâs sabiedrîbas, kur viòð var gût atbalstu. Ar trenera un mazo grupu kapteiòu palîdzîbu, cilvçkam âtri tiek iepotçti grupas uzvedîbas modeïi un izteiksmes veidi. Mani ir mçìinâjuði iesaistît LA jau daudzas reizes pçdçjo seðu gadu laikâ. Novçroju, ka gandrîz visos gadîjumos lîdzko LA dalîbnieks sâk iesaistît, tâ viòam mainâs runas stils. Viòu visu frâzes un teksti identiski - it kâ bûtu iepotçti. Cilvçks tiek atrauts no savas pastâvîgas nodarboðanâs – darba, skolas u.tml. Atraujot cilvçku no viòa ikdienas pasaules un ikdienas atbalsta elementiem, cilvçks vairs nav tik pârliecinâts par sevi, savâm domâm, izjûtâm un uzvedîbu. Palielinoties bezspçcîbas sajûtai tiek samazinâta cilvçka spçja spriest un uztvert notiekoðo – tiek izmainîts skats uz realitâti. Ðâdos apstâkïos notiek uzbrukðana cilvçka iepriekðçjâm domâm un uzskatiem. LA treneris bieþi pazemo un noliek lîdz ar zemi lîdzðinçjos grupas dalîbnieku uzskatus un viedokïus. Tâdejâdi dalîbnieks tiek sâpinâts un jûtas iekðçji apmulsis. Vienlaicîgi treneris nepieïauj nekâdus jautâjumus un iebildumus attiecîbâ uz notiekoðo. Procesa sekmîgu norisi veicina apstâklis, ka dalîbnieki lielâkoties ir noguruði – îpaði pçdçjâs treniòa dienas.
4. Tiek manipulçts ar novçrtçjumiem un sodiem, lai atturçtu cilvçku no darbîbâm, kas saistîtas ar viòa iepriekðçjo sociâlo identitâti. Ðeit tiek pielietotas daþâdas tehnikas, kuru mçríis ir panâkt dalîbnieka atteikðanos no iepriekðçjâm domâm un uzvedîbas un to vietâ ieviest jaunâs trenera un grupas atbalstîtâs domas un uzvedîbas modeli.
Loti jau daudz lidzibu ar LA!!!